
Hier plaatsen we op korte termijn de schoolgids en andere relevante documenten.

Klachtenregeling
Bij elke organisatie waar mensen samenwerken, kunnen er soms problemen ontstaan. Vaak worden deze problemen snel en goed opgelost. Toch kan het voorkomen dat je als ouder een klacht hebt.
We vinden het belangrijk dat je je gehoord voelt en nemen alle klachten serieus. Om samen naar een passende oplossing te zoeken, hebben we een klachtenprocedure opgesteld.
Heb je een klacht? Dit is de procedure:
- Bespreek je klacht eerst met de leerkracht van je kind;
- Als er geen oplossing gevonden is, kun je met je klacht terecht bij de directeur van onze school;
- De interne of externe contact vertrouwenspersoon kan het proces ondersteunen. Onze interne contact vertrouwenspersoon is <naam en e-mailadres>
- Als er dan nog steeds geen oplossing is gevonden, kun je terecht bij de bestuurssecretaris van Leerplein055 via info@leerplein055.nl die de klacht in behandeling neemt;
- De interne klachtencommissie past hoor en wederhoor toe en kijkt of via bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
- Als je vindt dat de klacht onvoldoende is afgehandeld, kun je deze indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs of bij de Klachtencommissie Passend Onderwijs.
Leerplein055 beschikt over een eigen klachtenregelingen is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.